FANDOM

Ten artykuł to dopiero zalążek! Pomóż nam go rozbudować!
Ascension.jpg

Sam akt wzniesienia nie jest tylko opuszczeniem ciała materialnego lecz wzniesieniem całej istoty w inny wymiar egzystencji.

Ascendencja (Wniebowstąpienie, ang. Ascension) — termin używany do opisania procesu przechodzenia na wyższy poziom egzystencji. Wzniesienie zostało osiągnięte przez Starożytnych i wiele innych istot, które tego doświadczyły. Ori, którzy kiedyś byli częścią tej samej rasy śmiertelnej co Starożytni (gdy była one znana jako Alteranie ), również nauczyli się wznosić.

Jedno wzniesienie było szczególne - Oma Desala - stało się jej osobistym zadaniem pomóc się innym wznieść.

Wniebowstąpienie jest procesem trudnym którego nie jest łatwo dokonać. Choć niektórzy mogą sądzić że to wyłącznie technologia - jak Rodney McKay który próbował zastosować metody naukowe za pomocą których można dokonać wniebowstąpienia - to jest wielu innych uważających że istnieje nieprzeliczalny duchowy element prowadzący do niego. Krótko mówiąc: "Musisz uwolnić swój ciężar", jak Oma Desala powiedziała kiedyś do Daniela Jacksona. Kluczem do osiągnięcia wniebowstąpienie wydaje się być zrzucenie całego bagażu i obciążenia śmiertelnego świata, uznając przy tym własne błędy i porażki, a jednocześnie rozpoznając to co jest dobre w tobie i najlepsze dla ciebie.

Chociaż można to zrobić na własną rękę - to w teorii wniebowstąpienie jest łatwiej osiągnąć gdy pomaga w tym inna wzniesiona istota. To dlatego wygnany Goa'uld Anubis był w stanie wznieść się poprzez oszukiwanie Omy  która przypuszczała że już dokonał swojej transformacji.

Ci, którzy osiągnęli wzniesienie posiadają to co możemy opisać jako nadprzyrodzone zdolności w tym zdolności do kontrolowania pogody, do objawiania się śmiertelnym ludziom i wiele więcej . Wniebowstąpienie nie oznacza jednak , że ktoś staje się natychmiast wszechwiedzący i wszechmocny - ale między innymi to że może wiele widzieć i wiedzieć, wniebowstąpione istoty pozostają usytuowane przestrzennie w jednej konkretnej części galaktyki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki