FANDOM

Ten artykuł to dopiero zalążek! Pomóż nam go rozbudować!
Atl-shield-storm

Osłony Atlantydy absorbujące sztorm.

Atlantyda (ang. Atlantis) — skarbnica wiedzy oraz technologii Pradawnych. Prawdopodobnie miała służyć jako centrum cywilizacji. Miasto jest gigantycznym statkiem, które opuścili. Miasto składa się z sześciu podłużnych podstaw połączonych z centralną, na której znajdują się budynki z laboratoriami, hangarami i pomieszczeniami. Główną częścią miasta jest wieża, w której znajduje się sterownia oraz Gwiezdne Wrota, które jako jedyne w galaktyce Pegaza mogą nawiązać połączenie z Ziemią. Miasto zasilane jest przez trzy ZPM (Zero Point Module) jednak na funkcjonowanie drzwi i oświetlenia wystarczają zwykłe reaktory naquadahowe. Na pokładzie znajduje się kilkadziesiąt małych stateczków transportowych, lecz wiele z nich zostało zniszczonych podczas kilku oblężeń Atlantis przez Wraith i do czasu obecnego zostało ich 16. Zanurzenie było możliwe dzięki posiadaniu przez miasto potężnej przesłony energetycznej. Osłona może być także zasilana energią wyładowań atmosferycznych.

HistoriaEdytuj

10 milionów lat temu miasto wyruszyło w podróż z Ziemi do galaktyki Pegaza by tam szerzyć życie. Tam Pradawni napotkali owada, który po rozsianiu życia przez Pradawnych zaczął pożywiać się ludźmi. W wynik zmieszania genów owada i człowieka powstały istoty zwane Widmami. Pradawni toczyli z nimi wojnę przez wiele tysiącleci. Po długim oblężeniu miasto zostało zanurzone w ocenie, a mieszkańcy uciekli przez wrota na Ziemię. Członkowie SG-1 odkryli tajemniczą tabliczkę z informacją o mieście Pradawnych i bronią która może zniszczyć armię Anubisa, znajdującą się w tym mieście. Położenie miasta poznano dzięki badaniom nad placówką Pradawnych na Antarktydzie odkrytej podczas ataku Anubisa na Ziemię.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki