FANDOM

Thor Naczelny dowódca floty Asgardu. Jego świadomość co jakiś czas przenoszona jest do sklonowanego ciała. Thor jest bardzo przychylny Ziemi. Nawiązał ścisły kontakt SG-1 z O'Neillem który określa mianem kumpla, z Carter z którą przyszło mu raz współpracować w obronie jednej z planet Asgardu. Szybko działa i ma zawsze jakiś określony plan, którego się trzyma.

Pierwszy kontakt z Thorem SG-1 nawiązało już w 1998 roku w Komnacie Mocy Thora, potem spotkamy go rok później gdy zaproponował włączenie Ziemi w Traktat Planet Chronionych przed Goa'uldami. Dzięki niemu Ziemia uniknęła ataku odwetowego. Dzięki wprowadzeniem wiedzy Pradawnych w O'Neilla Asgardczycy dostrzegli ogromny potencjał ludzkości. Kod genetyczny pułkownika został zabezpieczony. Thor więc wszystkie rozmowy prowadził z O'Neillem uważając go za przedstawiciela swojego gatunku. Thor pomagał także w schwytania agentów NID działającego poza Ziemią. Na przełomie 1999/2000 roku statek Thora zostaje przejęty przez replikatory i skierowany na Ziemie. Gdy statek znalazł się na orbicie Thor przetransportował Jacka, aby zniszczył statek z nimi na pokładzie. Ostatecznie problem został rozwiązany. W trakcie tej akcji Thor był na skraju śmierci. Po ewakuacji na jedną z planet jego ciało zostało zabrane przez Asgard. Parę dni później Thor przybył na Ziemię przez wrota, prosząc o pomoc w odparciu ataku na planetę Asgardu która jest kluczem do przetrwania ich rasy. Wraz z Carter udaje się opracować plan planu która za pomocą którego pokonują replikatorów. W 2001 roku Anubis porwał Thora i pobrał całą jego wiedzę. SG-1 udało się go uratować, jednak zapadł on w śpiączkę. Jednak okazało się że Anubis przeniósł jego świadomość w system jego statku. Spowodowało to, że Thor przejął sterowanie nad nim i statek pojawił się na orbicie Ziemi. Drużynie SG-1 udało się wydobyć z komputera statku świadomość Thora i przekazać je Asgardowi. Pół roku później Thor prosi o pomoc w ostatecznym pokonaniu replikatorów.Thor w zamian za pomoc pomaga w rozwiązaniu kryzysu dyplomatycznego gdy Kinsey chciał wykorzystać ujawnienie programu Stargate innym krajom do przejęcia władzy nad SGC przez NID. Następnie Thor nadzorował proces ostatecznego zniszczenia replikatorów poprzez wciągnięcie ich w czarną dziurę. W parę miesięcy później Thor podarował Ziemi silniki hiperprzestrzenne i wraz z O'Neillem spotkał się z prezydentem USA. Przed tą wizytą uczestniczył w procesie kamuflowania dowodów przedstawianych przez Colsona dotyczących istnienia obcych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki