FANDOM

Rings COTG.jpg

Pierścienie transportujące umieszczone przez Goa'uld na Chulak

Transporter pierścieniowyEdytuj

Transporter pierścieniowy (ang.Ring transporter) jest urządzeniem transportującym materię na średnie odległości poprzez zamianę materialnych obiektów w wiązkę energii. Transporter pierścieniowy został zaprojektowany przez Pradawnych, używany przez nich do czasu wynalezienia Transportera Wiązkowego który nie wymaga platformy ani nie ogranicza go wielkość.

HistoriaEdytuj

Po opuszczeniu Drogi Mlecznej przez Pradawnych, technologia transportera pierścieniowego została znaleziona przez Goa'uld, którzy (można powiedzieć ukradli) nazwali ją swoją. Mimo iż Goa'uld używali Transportera pierścieniowego na swoich statkach oraz placówkach, nie zmienili nic w projekcie samego transportera. Konstrukcje kopiowane przez Goa'uld identycznymi kopiami Pierścieni z przez ponad 10 tys lat które możemy spotkać w porzuconych placówkach Pradawnych.

Pierścienie Ori.jpg

Transporter pierścieniowy Ori

Po pojawieniu się w naszej galaktyce Ori, widzimy podobne urządzenia o nieco innym wyglądzie. Transportery pierścieniowe Ori, mimo iż wyglądają na bardziej zaawansowany projekt oraz mimo upływu czasu nadal są tą samą technologią. Można domyślać się że Pierścienie były zaprojektowane przez Pradawnych przed opuszczeniem ich ojczystego świata albo Ori stworzyli je po ascendencji.

Na Atlantis możemy spotkać technologię pełniącą podobną funkcję do pierścieni. Transportery Atlantis wykorzystują podobną technologię pierścieni z tym że kabiny transporterów są ustawione na stałe. Przesyłanie informacji o transportowanym obiekcie wykorzystuje elementy Atlantis a nie jest transmisją energii przez przestrzeń.

Asgard wykorzystał podobną technologię w swoim transporterze. Nie potrzebuje on jednak pierścieni ani platformy.

TechnologiaEdytuj

Transporter pierścieniowy wykorzystuje twz. Platformę, wewnątrz której znajduje się 5 Pierścieni (poza Abydos). Cała platforma waży 12.9 tony ale nie jest jasne co wchodzi w jej skład. Pierścienie mają średnicę połowy średnicy Gwiezdnych Wrót, bazując na technologi inercyjnej, przemieszczając się z platformy w okół przestrzeni transportowej tworząc cylinder. Istnieją transportery z umieszczonymi pierścienicami ponad platformą a nie w niej. Transportery pierścieniowe uruchamiają się tylko kiedy mają kontakt z innym transporterem pierścieniowym.

Transporter po nawiązaniu kontaktu z zgodnym pod względem działania i technologi transporterem, nawiązuje kontakt w postaci wiązki energii. Jeśli na 2 odbiorczej platformie znajduje się jakiś obiekt jest dematerializowany i przesyłany do 1 platformy. Wiązkę energii można przejąć w trakcie przesyłania jednak nie ma pewności czy nie stracimy część "transmisji" (potrzeby link do filmu).

Zasięg transporterów jest nie jest do końca znany jednak nie większy niż Planeta a statek na orbicie.

ZastosowanieEdytuj

Ukradziona technologia Pradawnych była bardzo popularna i często spotykana u Goa'uld. Stosowano ją na statkach do transportu pomiędzy jednostkami lub jednostką a celem. Można je spotkać w wielu konstrukcjach naziemnych jak i kosmicznych i mimo iż są mniej zaawansowane niż inne konstrukcje nie wymagające platform i elementów ruchomych, ich uniwersalność polegała na działaniu w niekoniecznie przewidzianych warunkach.

Transportery pierścieniowe modyfikowane przez Goa'uld nie posiadają zabezpieczeń, chroniących osoby stojące w blisko pierścieni. Spadające pierścienie mogą zabić człowieka (Goa'uld tego nie przewidzieli), a pojawiające się z podłogi odrzucić.

Transportery pierścieniowe były (są) używane przez:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki