FANDOM

Ten artykuł to dopiero zalążek! Pomóż nam go rozbudować!

Wraith (Widma) — Zostały przypadkowo stworzone przez Pradawnych którzy po przybyciu do galaktyki Pegaza postanowili ją zaludnić. Widma wyewoluowały z owadów, posiadają zdolność żerowania. W trakcie jednego z żerowań DNA owada zmieszało się z DNA człowieka i powstało Wraith. W krótkim czasie Wraith zdobyli wystarczające technologie, by podbić obszar Pegaza.

Widma wygrały wojnę z starożytnymi przez pychę ich przypadkowych twórców którzy wysłali 3 statki typu Aurora (każdy zasilany 1 ZPM) w głąb terytorium Widm które zdobyły 3 moduły punktu zerowego dzięki którym pomnożyły swoją liczebność i swoje siły

Posiadają szarobiałe włosy, zielonkawą skórę, ale nie mają brwi. Wraith mogą jeść normalnie co może zaspokajać ich głód do pewnego wieku po jego osiągnięciu zwykłe jedzenie nie zaspokaja ich głodu. Żerowanie polega na wchłanianiu siły życiowej ofiary przez otwór żerny w dłoni. Syte Wraith potrafi się regenerować (po za głową).Posiadają zdolności telepatyczne (największymi odznaczają się królowe).

Ich flota składa się na Statki-Roje (zarządzane przez królowe), Krążowniki (eskortujące Statki-Roje) i myśliwce-Żądła (po za standardowym uzbrojeniem posiadające wiązki do porywania ofiar).

Największym wrogiem Wraith są Starożytni,replikatory,Tau'ri oraz oni sami.

Po zakończeniu wojny z starożytnymi prześli w stan Hibernacji gdyż brakowało im "pożywienia" .

Wybudzeni zostali przez obecnie majora Sheparda który zabił strażniczkę wszystkich widm przez co wszystkie widma naraz się obudziły.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki